Lapsena perheessämme meidän annettiin ymmärtää, että enkelit tuovat vauvoja. Nyt jo vanhempana olen kokenut, että osittainhan tämä on jopa tottakin.

Lapset ovat minulle lahja, elämän tärkeimpiä lahjoja. Aina kun kuulen jonkun "tehneen" lapsensa, minun tekisi mieleni oikaista, ettei niitä noin vain tehdä. Perheellemme on suotu kaksi lahjaa, ja 'pilven päällä' (kuten tyttäremme sanovat), on muutama enkelilapsemme, joiden ei suotu syntyvän tähän maailmaan.

Työssäni lasten parissa olen tuntenut pikkuisten 'työkavereideni' kohtaamisen myös lahjana. Minulla on ollut ilo kulkea pienen matkaa vierellä satojen lasten elämänpolun alkutaipaleella, ja olla antamassa heille eväitä jatkoon.  

sydamellinen.jpg

Tässä tähän äitienpäivään teksti:

 

”Olipa kerran lapsi, joka oli valmis syntymään. Niinpä hän kysyi eräänä päivänä Luojalta:

– Kerrotaan, että olet huomenna lähettämässä minut maan päälle, mutta kuinka minä elän siellä näin pienenä ja avuttomana?

Luoja vastasi:

– Monien enkeleiden joukosta valitsin yhden sinua varten. Hän odottaa siellä sinua ja pitää sinusta huolen.

– Mutta enhän minä täällä taivaassa muuta kuin laulan ja hymyilen. Se riittää tekemään minusta onnellisen.

– Enkelisi tulee laulamaan sinulle ja hymyilemään joka päivä. Sinä tunnet enkelisi rakkauden ja olet onnellinen.

– Mutta kuinka minä saatan ymmärtää, kun ihmiset puhuvat minulle, jos en tunne ihmisten kieltä?

– Enkelisi kertoo sinulle kauneimmat ja suloisimmat sanat, joita tulet koskaan kuulemaan, ja hän opettaa sinulle puhetta kärsivällisesti ja huolellisesti.

– Entä mitä minun on tehtävä kun haluan puhua sinulle?

– Enkelisi liittää kätesi yhteen ja opettaa sinua rukoilemaan.

– Olen kuullut, että maan päällä on pahoja ihmisiä. Kuka suojelee minua?

– Enkelisi puolustaa sinua, jopa oman henkensä uhalla.

– Mutta minä olen silti aina surullinen, koska en enää näe sinua.

– Enkelisi puhuu jatkuvasti sinulle minusta ja opettaa, miten pääset takaisin luokseni, joskin olen aina lähelläsi.

Sillä hetkellä taivaassa oli hyvin hiljaista, mutta maanpäälliset äänet olivat jo kuultavissa ja lapsi kysyi hädissään:

– Mutta jos minun on määrä lähteä nyt, ole hyvä ja kerro minulle enkelini nimi.

– Enkelisi nimi ei ole tärkeä. Voit kutsua enkeliäsi nimellä Äiti.”

                                                                                      (kirjoittaja: Tuntematon)