Vierailin eilen taas päiväkodissa.

Menin sinne jo ihan aamuhämärissä. Siellä on yksi ihana seinä, jossa kimmeltävät tähdet, kun valot sammutetaan. Lapsetkin haluavat sammutella valoja, jotta he näkisivät tähdet.

Ryhmään alkoi aamusella tulla paljon lapsia, ja minua pikkuisen huoletti, missä minun silloin olisi kaikkein turvallisinta olla. Siksipä kiipesinkin lapsilta salaa joulukalenteriin.

Sieltä minua ei kukaan huomannut, ennen kuin oli kalenterinavaushetki juuri ennen lounasta. Minulla olikin sitten ilo ja kunnia laskea lasten kanssa, kuinka monta päivää on jouluun, ja jakaa päivän kalenterisukka.

Oikeastaan olisin halunnut itsekin tuollaisen pikkuisen tikkutontun, kun se on juuri sopivan kokoinen tassuihini.

Ja nyt sitten minulle selvisi, miksi nuo joulusukat tuoksuvat niin hyviltä. - Tonttukarkkiahan ne tontut jakavat.  Lapset vievät sukkansa kotiin, ja useimmat lapset saavat syödä karkkinsa vasta karkkipäivänään.  Kuinkahan moni kuitenkaan jaksaa sitä odottaa? (Minä ainakin popsisin sen heti.)

Olisi kiva kuulla, mikä on Sinun joulusi lempikarkki?

Iloa ja valoa päivääsi!

toivottaa  Ninni <): )