Tervetuloa kanssani matkalle jouluun!

 

Olen Ninni, ja ehkä olemmekin jo tuttuja parin viime joulun ajalta. Ellemme vielä tunne toisiamme, olisi mukava, jos kulkisit kanssani , niin tutustuisimme.

Minusta on mukavaa tehdä omaa joulukalenteria, sillä näin joulun odotus tuntuu sujuvan sukkelammin, ja samalla voi tuottaa iloa toisillekin. Koen, että juuri näin toteutan kaikkein parhaiten tonttujen tärkeintä tehtävää.

Olen  ollut pitkällä lomalla ja nukkunut kevät-kesä-syksyuniani talon ullakolla omassa pikkuvuoteessani. Nyt olen täynnä jouluenergiaa ja jaksan touhuta täysin rinnoin. Saispa nähdä, mitä emäntäni keksii tänä jouluna. - Joulun aika  on niin mahdottoman jännittävää ja ihanaa, että pieni tontun sydämeni on välillä ihan pakahtua onnesta.

 

Minun on pakko kertoa eräs pelottava asia, joka tapahtui eilen. Tepasteltuani pitkästä aikaa talon alakertaan vastassani oli se sama karvakuono, joka viime vuonna meinasi viskellä minua pitkin huushollia. Se ressukka luuli, että saa hyvän saaliin nyljettäväkseen.  - Onneksi emäntäni pitää minusta hyvää huolta, ja varjelee minua joutumasta lähikosketuksiin mokoman otuksen kanssa. 

----

Lähetän tässä samalla rakkaita terveisiä Koti-Tonttulaani, sillä tiedän, että sielläkin seurataan joulutouhujani. Minulla on hyvä olla täällä Tuusulassa. Saan viettää onnellista tontun elämää, ja olla juuri omassa elementissäni. 

 

Iloisin joulunodotusterveisin kaikille

- Ninni <): )