Eilen vietimme mukavan ja rennon tyttöjen päivän Helsingissä, kun kerrankin onnistui saada yhteinen aika äidin ja tyttärien kesken.

Käyn Helsingissä todella harvoin, vaikka matkaa keskustaan on alle 30 km. Kaupunki elää jatkuvassa muutoksessa, ja sinne ilmestyy uusia putiikkeja ja kahviloita ym., joista minulla ei ole aavistustakaan. Osittain olen tietämätön niistä senkin tähden, kun en seuraa mainoksia. Olikin mielenkiintoista seikkailla nuorten kanssa "uusissa trendeissä" muutoin ihan  tutuissa maisemissa.

Muutama pieni putiikki koluttiin Kampissa ja Forumissa, ja tytöt saivat kotiinviemisiksi vaatteita ja parvekekukkasia. Minulle itselleni löytyi Tigeristä kirjain- ja numeroleimasimet, joita olen hakenut jo kauan. Nyt pääsen kirjoittelemaan niillä kortteihin yms.

leimasimet.jpg

 

Forumin Kukontorilla oli mukavat istuimet ja rauhallinen tunnelma rupatella. Kävimme sitten syömässä KIPPO- ravintolassa. Tarjolla oli houkuttelevia voileipiä ja smoothieita. Smoothien sisältöjä tavatessani arvelin, että sellainen riittää minulle yksinään, niin ruokaisilta ne vaikuttivat. Olinkin oikeassa. :) - Pikkuisen maistelin tyttöjenkin herkullisista voileivistä, ja päätin että seuraavalla kerralla siellä otankin leivän.

Kahvilla kävimme Ciao! Caffessa. Jäätelötiski oli täynnä toinen toistaan herkullisemmannäköisiä jäätelöitä ja sorbetteja; niinpä oli pakko ottaa yksi maistiainen kahvin seuraksi. Appelsiinisorbetti ei pettänyt.

Yksi kiusausten paikka jäi reissulta erityisesti mieleeni, sisustuskauppa Granit. Oi, mitä houkutuksia! - Mutta,  enhän minä oikeasti tarvitse mitään. :D
myym%C3%A4l%C3%A4.jpg

 

Minulla on tapana ostaa aina kotituliaisiksi leipä. Nyt "the Leipäkauppa" tuli vastaani Kampissa. Ostin hyvän ja täyteläisen aprikoosileivän Keisari -leipomon putiikista.

leip%C3%A4.jpg

- - -

Kiitos, rakkaat tyttäret virkistävästä seurastanne! - Otetaan uusiksi pian!