Eskareiden lukuvuosi alkaa olla päätöksessään. Nyt vietämme rentoja viimeisiä viikkoja, ja tämä viikkohan on meidän viimeisemme. Lapset ovat tehneet minulle erilaisia eskaritehtäviä, ja he valvovat erittäin tiiviisti, että ne varmasti myös teen, vieläpä huolella.

On ollut hauskaa seurata heidän touhujaan ja intoaan. He harjoittelevat numeroita, lukemista  ja kirjoittamista kaiken aikaa ihan vapaasti leikeissään.

teht%C3%A4v%C3%A4.jpg

Tällaisia värittely- yms. tehtäviä olen saanut ainakin kymmenen erilaista. Tarrojakin kiinnitetään töihini, kun olen tehnyt ne riittävän tarkasti ja huolellisesti. Minulla on lasten mielestä hiukan omapäistä käytöstä, kun haluan värittää esim. vaatteisiin raitoja, ruutuja ja palloja, vaikka tehtävänä on värittää vain yhdellä värillä. Mutta olen näyttänyt, että yhdellä ja samalla värillä nekin onnistuvat. :)

Tänä aamuna löysin opettajanpöydältäni tällaisen liikuttavan haastattelukaavakkeen. Sen kirjoittelu oli jäänyt kesken, mutta tärkeintähän oli kuitenkin ajatus. <3 

- Ihan tuli tippa silmään tämän paperin löytäessäni. Voi näitä minun pieniä ihanaisia! <3

haastattelu.jpg

 

Huomenna nämä pikkukaverini astelevat tutustumaan kouluunsa, ja iltapäivällä saan sitten kuulemma vastailla haastattelukysymyksiin. Kolmanteen kysymykseen aion vastata, että kaikki kolmetoista tämänvuotista eskariani (nimeltä mainiten) ovat kavereitani. Ja että ihan niin kuin olen ollut opettaja heille, ovat nämä eskaritkin olleet opettajiani tämän vuoden eskarimatkallani.

Olemme opetelleet ja oppineet yhdessä - ja paljon.